“Dokumenty zastrzeżone”

Czas czytania: 2 min.

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych.

Policjanci wspierają aktywnie akcję informacyjną systemu DOKUMENTY ZASTRZEŻONE. O skutkach nie zgłoszenia utraty dokumentu przekonało się wiele osób, gdy do drzwi ich mieszkań zapukali komornicy…

Co robić w przypadku utraty dokumentów?

ZGUBIONE DOKUMENTY MOŻNA ZASTRZEGAĆ WYŁĄCZNIE W BANKACH – OKOŁO 22.000 PLACÓWEK W CAŁYM KRAJU (nie trzeba nawet mieć konta bankowego):

  •     Natychmiast zastrzec je w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE – w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
  •     Powiadomić Policję (gdy utracono je w wyniku kradzieży).
  •     Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument. Informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE chroni osoby, które utraciły swoje dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwości ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.

www.dokumentyzastrzezone.pl Zobacz szczegóły…

 

Autor / Źródło
Sylwia Machowska / KMP Katowice

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe